Oldalak

2009. október 20., kedd

C.J. Sansom: Sötét tűz


Ismét egy történelmi regényt ajánlanék, ami krimi is egyben. Ráadásul Angliában játszódik, ami miatt külön élvezettel olvastam.:) Matthew Shardlake alapvetően ügyvéd, de ebben a történetben is, mint az elsőben (Kard által) simán felveheti a versenyt bármelyik magánnyomozóval. Egy gyilkossággal vádolt fiatal lány védelmét látja el, amikor kapcsolatba lép vele Thomas Cromwell egyik embere és új megbízást kap. Nevezetesen a legendás görög tűz képletét kell megtalálnia. A meló elég stresszes ugyanis összesen 12 nap áll rendelkezésére, valaki folyamatosan előtte jár és keresztbe tesz neki, ráadásul az emberek is úgy hullanak körülötte mint a legyek. Bónuszként pedig a 12. nap végén, ha sikertelenül jár, természetesen ennyi volt a földi pályafutása, hiszen túl sokat tud. Szóval motivácónak nincs híján...

Fülszöveg:

A scarnsea-i monostorban történt vérfagyasztó események óta Matthew Shardlake csendesen él Londonban, ügyvédi praxisát építi, és igyekszik távol tartani magát a politikától. Ám amikor elvállalja egy fiatal lány védelmét, ismét kapcsolatba kerül egykori pártfogójával, Thomas Cromwellel – és új megbízást kap… A Vagyonügyi Bíróság egyik hivatalnoka Londonban rálelt a legendás görögtűz elveszettnek hitt képletére. Cromwell Shardlake-et küldi el, hogy szerezze meg, de a hivatalnokot és alkimista testvérét meggyilkolják, a képletnek pedig nyoma vész – tizenkét nappal a király számára tervezett görögtűz-bemutató előtt. Shardlake-nek pontosan ennyi ideje van arra, hogy megtalálja a képletet, és ezzel egy időben bebizonyítsa védence ártatlanságát, a XVI. század legforróbb nyarán, a Cromwell ellen szerveződő összeesküvések nyugtalan légkörében. Ám, éppúgy, mint Scarnsea-ben, itt is minden más, mint aminek látszik…


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Bocs', hogy ismeretlenül "idekeveredtem." ( Ahogy Nick Hornby írja a Vájtfülűek társasága c. könyvében (2008.)- (plagizálok!) - engem (is) a könyvek megtalálnak.
Ez csak próba, sikerül-e a kommentelés ?

Névtelen írta...

(Bocs' aki már tudja rólam, kb. 12 éve vagyok rokk.nyugdíjas és azóta vagyok/lettem könyvtárba járó, mert új könyv vásárlását már nem nagyon engedhetem meg magamnak. "Átlagom" általában havi 8-12 db.könyvtári könyv + ami még "hozzám kerül." -
Nem tudom,ki ismeri a "mondást" ( Popper Pétertől ?) -
- utódot nemzeni,-
-egy fát ültetni,-
- 3000 db. könyvet elolvasni.
(én már csak ez utóbbin munkálkodom!) Minden elolvasott könyvről feljegyzést írtam (főbb adatok/tartalom- stb.) - utólag már sok értelmét nem látom. Viszont - remélem- a 2000-2500 könyv elolvasása megvalósítható. (?) - bár már nem számolom.
Egy javaslat :
Ki az orosz próza ezredese ? Bocs' régi cikk!- pl. többen kimaradtak : pl. Szorokin (!) - stb.
*********************************