Oldalak

2009. július 1., szerda

Joanne Harris:Urak és játékosok


Szinte mindent olvastam Joanne Harristől. Imádom az írónő stílusát. Humor, izgalom és fordulat jellemzi ezt a regényt is. Számomra ez a legjobb könyve. Ez pontosan az volt, amit nem lehetett letenni. Az első oldalakon kissé zavaros volt, de amint rájöttem (és mindenki rájönne) mi az írónő technikája a könyv felépítésében, zseniálisnak tartottam. Nem akarok sokat elárulni csak annyit hogy számomra megdöbbentő fordulatok vannak benne. Ennek a könyvnek a hatására olvastam el további regényeket az írónőtől.


Hivatalos ismertető:


Egy régi, nagy hagyományokra visszatekintő fiúiskola, a St. Oswald valahol Észak-Angliában a helyszíne Joanne Harris nagy érdeklődéssel várt új regényének. Még alig kezdődött meg az új iskolaév, de a tanárok és a diákok számára máris a nem szívesen látott változás szelei fújnak. Az újdonságot a számítógépek világa jelenti, és a különc, az iskolában évtizedek óta tanító latin tanár, Roy Straitley végre - bár kissé vonakodva - a visszavonulást fontolgatja. De a versengések, féltékenykedések, kisstílű torzalkodások és mindennapos krízisek hátterében valami sötétebb árny is megmozdul. És egy tizenöt éven át dédelgetett, rejtegetett neheztelés végül felszínre kerül. Ki rejlik a "Vakond" álarca alatt, akinek kegyetlen tréfái lassanként erőszakba, vagy akár gyilkosságba torkollanak? És hogy dönt romba mindent egy rég elfeledett botrány?

5 megjegyzés:

N.Zsuzsi írta...

Joanne Harris nekem is nagy kedvencem, nagyon szeretem a stílusát. Ezt a könyvét még nem olvastam, nekem az Ötnegyed narancs a legkedvencebb tőle.

zazálea írta...

Képzeld, valószínűleg a sok-sok Agatha Christie-nek köszönhetően, de én kitaláltam, ki is lehet a valaki. :o) Hiába, ezen szocializálódtam. :o)))))

Névtelen írta...

Én, szégyellem is nayon :), A. Christie-s előképzettség ide, vagy oda, bizony benyaltam a sztorit... :) rendesen... :) én bizony nem jöttem rá, viszont nagyon kedvelem j. Harrist. A csokoládé cipő kivéletével szinte mindent olvastam tőle, az sajnos nagyon nem tetszett, feladtam. A fantasy regényét olvastátok? A Rúnajelek-et? Hmmmm, az ám a finom csemege..., kirándulás egy, Harristől teljesen szokatlan vidékre...

N.Zsuzsi írta...

Minő csoda, bent volt a könyvtárban, gyorsan kivettem (én tutira nem fogok rájönni, ki a gyilkos, nem szoktam :) )

N.Zsuzsi írta...

Nyaralás alatt kiolvastam, nagyon jó könyv (és simán benyaltam :P )